Kirjeenvaihtoa Ollin kanssa Googin sodan ajoituksesta

Julkaisen Olli Rytkösen toiveesta eilen käymämme kirjeenvaihdon jossa pohdimme Googin sodan ajankohdan erilaisia tulkintoja etenkin Mark Hitchcockin kirjan Varo Israel, Karhu tulee (Kuva ja Sana 1994) esittämien tulkintojen valossa. Olli kannattaa Hitchcockin näkemystä keskellä vihan aikaa tapahtuvasta Googin sodasta, mutta itse kallistun teoriaan, jonka mukaan Googin sota käydään juuri ennen 70. vuosiviikkoa eli Antikristuksen solmimaa seitsemän vuoden vihan aikaa, joka edeltää Jeesuksen paluuta maanpäälle. Hitchcockin omiin argumentteihin voitte perehtyä täältä (sivut 112 – 125).


From: Samuel Tuominen
Sent: Tuesday, August 23, 2016 10:08 PM
To: Olli Rytkönen
Subject: VS: Obama seisoi pyhässä paikassa 22.3.2013 — Matt. 24:15

Terve Olli. Palasin äsken Joensuusta jossa vietin loppukesää kahden isoveljeni kanssa. Kävimme patikoimassa Kolin sykähdyttävissä maisemissa. Olen siis pitänyt hieman lomaa blogini päivittämisestä ja viesteihin vastaamisesta eikä tälläkään hetkellä ole uutta blogitekstiä työn alla. Aika mennyt mm. yhä keskeneräiseen kirjeeseen jota olen raapustanut englanniksi kahdelle amerikkalaiselle best-seller kirjailijalle nimeltä Chris Putnam ja Tom Horn (kyse on yli 20 sivuisesta kirjeestä, mikä ei sinua varmaankaan yllätä). Tapasin Joensuussa myös viime vuoden KD-ehdokas Jarmo Pippolaa, joka seuraileen sinun ja minun blogiani säännöllisesti (itseasiassa lähetti samana päivänä sähköpostiini tuon juttusi Obamasta). Mielenkiintoinen muuten tuo hepreaksi löytyvä Obaman nimi Luuk. 10:18:sta. Jos Obama on todellakin Amerikan viimeinen presidentti ennen Antikristuksen ilmestymistä ja hänen edelläkävijänsä, niin onhan se järkeenkäypää että hänen nimensä olisi kryptattu tuohon profetiaan Saatanasta.

Myös oma kirjani ja verkkosivuni lepää aikalailla sen teorian varassa, että tänä vuonna tapahtuu vielä jotakin historiallista Vatikaanin ja paavinvallan kohdalla Dan. 7:25:n esitäyttymyksenä (so. pienen sarven nousu paavillisessa kirkkovaltiossa vuonna 756 jKr. + paaviuden 1260 vuotinen valta-aika), kuten metodistiAdam Clarke ehdotti jo vuonna 1831 Raamatun selitysteoksessaan, jota hän työsti yli 40 vuotta. Sir Isaac Newton ehdotti tähän profetiaan vuosia 800 – 2060, mutta tämä tulkinta (kuten muutkaan) ei pidä yhtä paavinvallan historian tai Danielin 7. luvun ennustusten kanssa, kuten perustelin kirjani luvussa 10 ja 11A. Sitten on vielä Jonahthan Cahnin ennustus juutalaisen riemuvuoden 5776 eli vuosien 2015 – 2016 profeetallisesta merkittävyydestä (ks. tämä video). Tuosta Obaman Jeesuksen syntymäkirkon vierailusta tulee muuten täyteen 1290 päivää 2. lokakuuta 2016, joka on viimeinen päivä vuodesta 5776. En sano, että tämä Clarken esittämän teorian kaatuminen kaataisi kaikki kirjani eskatologiset johtopäätökset, mutta kirjani eskatologia on kuin korttitalo ja jos sen alta vedetään yksi rakennelmaa vahvasti kantava kortti, perässä voi seurata pian koko rakennelman romahtaminen.

Mainittakoon, että Paavi Franciskus käynnistää yhdessä Kirkkojen maailmanneuvoston kanssa uskonpuhdistuksen 500 -vuotisjuhlat 31. lokakuuta tänä vuonna ja ISIS uskoo, että sen ennaltamäärätty kohtalo on valloittaa tai tuhota Rooma seuraavan neljän vuoden sisällä. ISISin pääjulkaisu Dabiq esitti viime vuonna kansikuvan Pietarikirkosta ja sen edessä olevasta obeliskista, jossa liehui ISIL’in musta lippu.

Sitten muutama sana noista Mark Hitchcock’in perusteluista. Luin sivut 112 – 125 ja Hitchcock’illa oli tosiaankin monia hyviä argumentteja. ”Komppasin” niitä etenkin kun kyse oli teorioista joiden mukaan Googin sota ajoittuisi vihan ajan loppuun, tuhatvuotisen valtakunnan alkuun tai sen loppuun. Kuinka Googin sota voisi tapahtua tuhatvuotisen valtakunnan  alussa, kun Saatana suljetaan tuhatvuotiseen vankeuteen Harmageddonin sodan jälkeen (Ilm. 20:3) eikä tuhatvuotisessa valtakunnassa kansat enää nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan” (Jes. 2:4)? Hitchcock’in perustelut antoi enemmän ymmärrystä sille näkemykselle, että Googin sota ajoittuisi vihan puolivälin paikkeille. Itseäni oli häirinnyt tuossa eniten se, kun siinä ei olla tehty selkää eroa Antikristuksen johtaman hyökkäyksen ja Googin ruhtinaan johtaman hyökkäyksen välillä, mutta käsitin Hitchcock’in perusteluista että Googin sota tapahtuisi juuri ennen kuin Antikristus hyökkää Jerusalemia vastaan vihan ajan puolivälissä. Hitchcock ymmärsi oikein myös sen, että Dan. 11:41:n Ihanaan maahan hyökkäävä henkilö on Antikristus (kelvoton) eikä Googin ruhtinas. Mutta jos jakeen 40 Pohjan kuningas viittaa puolestaan Venäjän johtajaan eikä Antikristukseen, niin tämä voi puhua sen puolesta että Googin sota ja Dan. 11:40 ovat rinnakkaisia tapahtumia.

Dan. 11:40 rinnakkaisuus Hes. 38-39. lukujen kanssa näytti olevan Hitchcock’in päällimmäinen peruste. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, että Hitchcock’in luetteloimat kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa Googin sodan ajoitukselle ovat yhtä mahdollisia skenaarioita. Hänen ainoa perusteensa vaihtoehto numero 2. vastaan oli se, ettei se sovi Dan. 11. luvun loppujakeiden yhteyteen joiden mukaan tämä sota ajoittuisi vihan ajan keskivaiheille. Mutta millä perustein Dan. 11:40 sijoittuu vihan ajan puoliväliin? Sanoit Olli itse, että ”jakeissa 40-45 kuvataan yleisluontoisesti koko 7-vuotista vaivanaikaa, johon sisältyy Googin sota ja tällöin Pohjan kuningas jakeessa 40 tarkoittaa Venäjän johtamaa liittoumaa”. Yhdyn siihen että jakeet 40 – 45 eivät seuraa kronologisesti 21 – 39 vaan ovat pikemminkin edellä mainittujen tapahtumien yhteenveto. Antikristuksen Israelin kanssa tekemä seitsenvuotinen liitto mainitaan luultavasti jakeessa 23. Joten Dan. 11:40 voi sijoittua yhtä hyvin 70. vuosiviikon alkuun kuin sen keskivaiheille.

Mitä tulee sitten ensimmäiseen vaihtoehtoon, mainitsen sen puolesta muutamia ajatuksia. Koska olemme keskustelleet tästä jo aiemmin, saatan toistaa itseni ja jotkut perusteistani saattaa olla sinulle jo entuudestaan tuttuja, mutta mainitsen ne siitä huolimatta. Käytin kirjani ensimmäisessä luvussa tämän näkemyksen puolustamiseksi

David Wilkersonin 70 -luvulla saamaa näkyä Venäjän hyökkäyksestä Israeliin, mutta jätän nyt kaikki Raamatun ulkopuoliset näyt ja profetiat sivuun jotta perusteiden painopiste olisi yksistään Jumalan erehtymättömässä Sanassa. Ensinnäkin, kronologisessa mielessä on mielekästä olettaa että Googin sota ajottuisi aikaan juuri ennen 70. vuosiviikkoa, koska Israelin ennallistaminen mainitaan luvuissa 36 – 37 (se tapahtuiko tämä täydellisesti vielä vuosina 1948 – 1967 on mielestäni täysin epäolennaista) ja tuhatvuotisen valtakunnan kolmas temppeli luvuissa 40 – 48. Jerusalemin kolmatta temppeliä ei rakenneta kuitenkaan tuhatvuotisen valtakunnan alussa, vaan 70. vuosiviikon alussa (Dan. 8:11, 9:27, Matt. 24:15, 2. Tess. 2:4, Ilm. 11:2). Antikristus saastuttaa tämän temppelin vihan ajan puolivälissä, mutta se puhdistetaan 2300 päivää temppelin perustamisen jälkeen (Dan. 8:13). Näin ollen on mielekästä, että luvut 38 – 39 sijoittuisi Israelin ennallistamisen ja kolmannen temppelin perustamisen välimaastoon eli aikaan juuri ennen 70. vuosiviikkoa.

Monet juutalaiset rabbit uskovat Hesekielen lukujen perusteella, että Googin sodan tulee edeltää kolmannen temppelin ja Messiaan aikaa. Jos Googin sota toteutuisi ennen 70. vuosiviikkoa se selittäisi sen miksi monet rabbit vastaanottaisivat Prinssi Charlesin heidän kauan-odotettuna Messianaan (ks. Antikristus harhat, osa 2: juutalainen Antikristus). Läntisen liittouman voitto tai väliintulo Venäjän, Iranin ym. sodassa Israelia vastaan ja Antikristuksen Lähi-Itään luoma seitsenvuotinen valheliitto, saisi monet rabbit näkemään Antikristuksen Israelin Messiaana. Voiko mikään muu todella selittää sitä miksi Antikristus saa niin hyvän vastaanoton Israelin keskuudessa. Prinssi Charles on muuten osoittanut epätavallista kiinnostust uskonnollisia temppeleitä ja Temppelivuoren al-Aqsa moskeijaa kohtaan (itseasiassa hänen henkilökohtainen uskontonsa perustuu tämän ”linnoitusten jumalan” kunnioittamiseen). Koska Antikristus valtuuttaa myös kolmannen temppelin rakentamisen, on järkeenkäypää että Googin sota edeltää Antikristuksen ja kolmannen temppelin aikaa. Hitchcock’in tulkinnoissa Antikristuksen hyökkäys Israeliin ”hävityksen kauhistuksen” jälkeen (Dan. 9:27, 11:31,41, Matt. 24:15, Ilm. 11:2, 12:14) seuraa välittömästi Googin sotaa. Tällainen tulkinta ei anna tarvittavaa aikaa missä Antikristus voisi vakuuttaa Israelin siitä, että, hän on VT:n profeettojen lupaama Messiah ben David.

Tarvitaan muutenkin kolmas maailmansota (Googin sota), jonka seurauksena maailmaan voidaan perustaa kymmenen maailmanjohtajan tai alueellisenunionin muodostama maailmanhallitus (kuten Rooman klubi hahmotteli 70 -luvulla), jonka yksinvaltiaaksi Peto lopulta nousee (Dan. 7:24, Ilm. 13:1, 16:13-14, 17:12-14). Aivan kuin Hitler nousi valtaan ensimmäisestä maailmansodasta ja sai aikaan toisen maailmansodan, samoin Antikristus nousee kolmannesta maailmansodasta ja saa aikaan viimeisen maailmansodan, Harmageddonin. En usko, että se nopea kehitys missä Pedon ”valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot” (Ilm. 13:7) ja kaikki maailman asukkaat saadaan ottamaan pedon merkki, olisi mahdollista ellei Antikristuksen valtaannousua edellä kolmas maailmansota, joka Wilkersonin näyn perusteella oli sama kuin Googin sota. Toiseksi, jos Googin sotaa lähdetään ajoittaan lopun ajan aikajanalle sen rinnakkaiskohtien perusteella, niin Dan. 11:40 ohella täytyy ottaa huomioon myös sellaiset kohdat kuin Jooel 2:20 ja Ilm. 6:4. Jooel 2:1 mainitsee ”Herran päivän”. Vaikka tämä ilmaisu voi tarkoittaa joissakin yhteyksissä myös tuhatvuotista valtakuntaa, Jeesuksen julkista paluuta Öljymäelle tai jopa seurakunnan ylösottoa (ks. 1. Tess. 5:2, 2. Tess. 2:2-3), niin tässä yhteydessä se viittaa selvästi seitsemän vuoden vihan aikaan kokonaisuudessaan (ks. j. 2). Saman näyn jakeessa 20 mainitaan Googin sota Israelia vastaan.

Sitten jakeissa 28-31 mainitaan jotain hyvin olennaista: Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle… Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.” Tämä profetia on rinnakkainen Hesekielen näyn kanssa, koska myös Hes. 39:29 ennustaa Jumalan vuodattavan Henkensä Israelin (ja kaikkien kansojen) päälle kohta Googin sodan jälkeen. Ilmestyskirjan kontekstissa tämän on sijoituttava kuudennen ja seitsemännen sinetin väliin, koska Ilmestyskirjan 7. luku ennustaa Jumalan painavan Pyhän Hengen sinetin 144 000 israelilaisen otsaa. Samaan aikaan kaikista kansoista ja kielistä korjataan lukematon määrä Jeesuksen omia Uuteen Jerusalemiin, mikä kertoo suuresta Hengenvuodatuksesta maanpäällä ennen seurakunnan ylösottoa (Luuk. 18:8 voi viitata yhtä hyvin Jeesuksen julkiseen paluuseen jolloin maanpäällä on jäljellä vain muutama uskova ja Jeesuksen huomautus voidaan nähdä retorisena kysymyksenä uskovien epäuskosta kuin profetiana uskovien määrästä lopun ajalla). Jooelin profetia Googin sodasta on rinnakkainen Ilmestyskirjan kuudennen luvun kanssa, koska molemissa mainitaan auringonpimennys ja verikuu näiden tapahtumien taivaallisena merkkinä (vert. Jooel 2:31 ja Ilm. 6:12). Auringonpimennyksen ja verikuun ohella kuudes sinetti sisältää suuren maanjäristyksen aivan kuin Hes. 38:19 ennustaa Googin sodan yhteydessä. Hes. 38:22 mainitsee Googin sotajoukkojen päälle satavan kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä. Tämä voi viitata jonkinlaiseen meteoriittikuuroon sillä Ilm. 6:13 ennustaa kuinka ”taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa”.

Nämä rinnakkaisuudet vahvistaa minulle sen, että toisen sinetin tulipunainen sodan hevonen ja Googin sota viittaavat samaan tapahtumaan. Sivulla 123Hitchcock näyttäisi allekirjoittavan tämän ajatuksen, että toisen sinetin tulipunainen hevonen, joka ”ottaa pois rauhan maasta”, ja Googin sota ovat samoja tapahtumia. Mutta C.I. Scofieldin viiteraamattuun perustuvan tulkinnan mukaisesti, hän opettaa toisen sinetin ajoittuvan vihan ajan puoliväliin, koska ensimmäinen sinetti käynnistää oletetusti 70. vuosiviikon. Tämä on se tulkinta Ilmestyskirjasta minkä pyrin torjumaan kirjani ensimmäisessä luvussa. Jos nyt pistetään sivuun kaikenlaiset kenraalitäyttymykset ym. joilla itse tulkitset

Ilmestyskirjaa ja keskitytään sen lopulliseen täyttymykseen, niin tällaisesta näkemyksestä seuraa monia ongelmia. Ensinnäkin, sekä Jooelin 2. luku että Ilmestyskirjan 6. luku vahvistaa sen, ettei Herran päivä/vihan aika ala ennen kuudennen sinetin avaamista (Jooel 2:31, Ilm. 6:12, 17). Jotkut sanovat, että termit ”Herran päivä” ja ”valtaistuimella istuvan Karitsan suuri vihan päivä” em. jakeissa viittaisi johonkin toiseen asiaan kuin seitsenvuotiseen ahdistuksen aikaan (monethan erottavat ahdistuksen ajan ja vihan ajan erillisiksi kokonaisuuksiksi, mikä on minusta pelkkää semantiikkaa eli kikkailua termeillä, jotka ovat pelkkiä synonyymeja).

Mutta jos asia onkin näin, niin tämä ei selitä pois tulkinnan muita epäkohtia. Esimerkiksi, jos toinen, kolmas, neljäs, viides ja kuudes sinetti sijoittuu 70. vuosiviikon puolivälin jälkeisiin tapahtumiin, tai tapahtuu juuri ennen vihan ajan puoliväliä, niin silloin 144 000 israelilaisen uskoontulon tulisi toteutua vasta vihan ajan jälkimmäisellä puoliskolla, koska seitsemännen luvun tapahtumien tulee seurata kronologisesti kuuden ensimmäisen sinetin tuomioita (7. luku käsittelee hengähdystaukoa maanpäälle sinettituomioiden täytäntöönpanossa). Kuinka 144 000 israelilaista voi saada Pyhän Hengen kasteen vasta vihan ajan jälkipuoliskolla, kun 144 000 nostetaan taivaaseen ennen Antikristuksen ja Väärän profeetan 42 kuukautta kestävää globaalia hirmuvaltaa jolloin myös Israel on paennut erämaahan (Ilm. 12:6, 13:5, 14:1, 9-11)? Minusta tämä puhuu hyvin vahvasti sen puolesta, että Ilmestyskirjan 7. luku käsittelee vihan ajan ensimmäisen puoliskon tapahtumia tai kenties vain yhtä päivää, joka seuraa välittömästi 70. vuosiviikon alkamista Ilm. 6:17:sta. Tällöin myös seurakunta temmataan taivaaseen, kuten kuvattu jakeen 9 suuressa joukossa. Näin ollen kuusi ensimmäistä sinettiä, jonka aikana myös Googin sota käydään, tulee edeltää 70. vuosiviikon alkamista.

Seitsemännen luvun ”hengähdystauko” sinettituomioiden täytäntöönpanossa, mikä ilmaistaan selvästi jakeissa 1-3, merkitsee Antikristuksen solmiman rauhanliiton alkamista. Tämä liitto kerrotaan taivaallisesta näkökulmasta, koska Antikristuskin toteuttaa lopulta vain Jumalan omia tarkoitusperiä Hänen suunnitelmiensa toteutumiseksi. Johannes näkeeneljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta [neljä tuulta = kuuden luvun demoniset hevosmiehet, kuten selviää Sak. 6:5:stä] , ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta, ja sanoi: ’Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan’.” Eli kaikki ne Maata kohtaavat kauhut, joita Johannes todisti luvussa 6 ja taas uudestaan 8. luvusta eteenpäin, on lakannut hetkellisesti luvussa 7, koska Jumala haluaa pelastaa kansansa ja siksi Hän vuodattaa Henkensä sen 144 000 jäseneen, joiden kautta pelastuu monia juutalaisia. Mikä muu asia voisi selittää tällaisen hengähdystauon Jumalan tuomioissa kuin Antikristuksen liitto Israelin kanssa? Tuon Israelin valheellisen rauhan aikana myös kolmas temppeli on mahdollista rakentaa Temppelivuorelle. Kuinka jakeet 1-3 voisi sijoittua vihan jälkimmäiselle puoliskolle, kun Israel-vaimo on paennut erämaahan lohikäärmeen vainoja ja maanpäälle heitetty Saatana pitääsuurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!”(Ilm. 12:12). Tämän seitsemännen luvun ”rauhan” aikana osa Israelia kääntyy seuraamaan Antikristusta ja osa taas kääntyy Israelin ainoan todellisen Messiaan Jeesuksen Kristuksen puoleen.

Perusteita olisi enemmänkin, mutta niitä kaikkia en nyt pysty tuomaan tässä esille. Mitä tulee Hitchcock’in esittämään vasta-argumenttiin, jonka mukaan seurakunnan ylösottoa ei voisi edeltää mitään maanpäällisiä merkkejä (kuten Googin sota), koska Jeesus palaa seurakunnalleen ”sinä hetkenä jona ette luule”, niin tämä peruste on yhtä ponneton kuin se millä hän yrittää perustalla kirjoissaan Eurot pois – siru tulee ja Antikristus sitä miksi Antikristus ei voi paljastua seurakunnalle ennen ylösosottoa. Tämän yleisen väärinymmärryksen, että Jeesus palaa seurakunnelleen odottamatta ja ennalta arvaamatta osoitin perättömäksi kirjani luvussa 2. (ks. Matt. 24:50, 1. Tess. 5:4). Ainoa hyvä vasta-argumentti Googin sodalle ennen seitsemän vuoden vihaa, on Hes. 38:11, jonka mukaan Israel asuu ennen Googin sotaaturvallisina – asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia”. Mutta koska myös Ilm. 6:4 mainitsee ”rauhan”, jonka punainen sodan hevonen ottaa pois maasta (so. Israelista), ja tämä ei rauha ei ole kuitenkaa sama kuin Danielin 70. vuosiviikko, niin on mahdollista että Hes. 38:11 voi toteutua jo ennen varsinaista vihan aikaa.

Jos pystyt esittämään paremman ja loogisemman selityksen Googin sodan ajoitukselle etenkin Ilmestyskirjan valossa, niin olen avoin näkemyksillesi, mutta jätän tämän aiheen käsittelyn nyt tähän kirjeeseen, koska yritän keskittyä tuon Chris Putnamille ja Tom Hornille työstämäni kirjeen loppuun saattamiseen.

Siunausta 🙂


Lähettäjä: Olli Rytkönen <nokialainen.info@gmail.com>
Lähetetty: 24. elokuuta 2016 1:44
Vastaanottaja: Samuel Tuominen
Aihe: Re: VS: Obama seisoi pyhässä paikassa 22.3.2013 — Matt. 24:15

No joo, aika yksityiskohtaisesti selitit perustelujasi ennen 70. vuosiviikkoa tapahtuvalle Googin sodalle ja tiesin jo entuudestaan näistä. Mutta vaikka Hitchcock on ponneton joissakin argumenteissaan, eli esim. että seurakunnan ylösottoa ei edeltäisi mitään merkkejä ja se tapahtuisi äkkiarvaamatta, niin kyllä mielestäni tässä kirjassa Hitchcock on oikeassa Googin sodan ajoituksen suhteen. Perustelen kantani yhdellä Ilmestyskirjan kohdalla ja se on kyllä loogisesti kestävä perustelu.

Ilm. 20:7-9 kohdassa puhutaan Googista ja Maagogista, ja tälle on syy.

7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

Tätä saatanan päästämistä vankeudestaan edeltää tuhatvuotinen rauha joka on verrannollinen Antikristuksen saamaan rauhantilaan vaivanajan ensimmäisellä puoliskolla. Monet eksytetyt tulevat uskomaan tuhatvuotisen valtakunnan alkaneen valemessiaan eli Antikristuksen liitosta Israelin kanssa vaivanajan alussa (Dan. 9:27). Tämä 1000-vuotinen valtakunta oli myös Hitlerin unelma.

Koska Ilm. 20:7-9 puhuu Googista ja Maagogista sekä rakastetun kaupungin eli Jerusalemin piirittämisestä, niin on loogista päätellä, että (vale)rauhan 70. vuosiviikolla rikkoo myöskin Goog ja Maagog –rintama joka hyökkää Israeliin. Se on juuri Ilmestyskirjan 2. sinetti eli tulipunainen sodan hevonen juuri ennen vaivanajan puoltaväliä. Vastaavasti oikean 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan lopussa syttyy sota, jota johtaa Goog ja Maagog. Jumala ei jätä mitään arvailujen varaan vaan käyttää samoja nimiä, tai tahoja, samankaltaisissa tilanteissa.

Tuo lopputäyttymyksen 6. sinetti on sama kuin Jooelin kirjan 2. luvun auringon pimeneminen ja kuun muuttuminen kuin vereksi keskellä vaivanaikaa. Jooel 2:20 kohdassa mainittu “mikä pohjoisesta tulee” on Goog joukkoineen ja se saa aikaan oikean hengenvuodatuksen Israelissa. Siitä alkaa ns. Jaakobin ahdistus, jota myös Herran päiväksi voidaan kutsua. Silloin vasta israelilaiset ottavat oikean Messiaan vastaan. Vaivanajan alussa he tekevät liiton kuoleman kanssa eli hyväksyvät antimessiaan. Ilm. 7:9-17 kohdassa mainittu suuri valkopukuisten joukko tulee vaivanajan ensimmäisen puoliskon ahdistuksesta; eivät he ole ennen vaivanaikaa temmattava Kristuksen morsian. Toki nämä 144,000 israelilaista voivat tulla uskoon jo vaivanajan alussa, jos ajatellaan profetian kenraaliharjoitusvaihetta, jolloin AK on Barack Obama. Ilmestyskirja seuraa häntäkin, koska hän on “Johannes Kastaja” lopulliselle AK:lle. Hänellä on oma vuosiviikkonsa (1. sinetti), joka päättyy 3. maailmansodan alkamiseen Lähi-idässä ja suuren Babylonin eli USA:n tuomioon (Ilm. 18). Tällöin sitten avataan myös 2. sinetti (kenraali sellainen), mutta Venäjä ei vielä hyökkää Israeliin, vaan tapahtuu vain Damaskon tuho (Jes. 17), kun Hizbollah hyökkää pohjoisesta Israeliin (Jooel 2:20 esitäyttymys). Israel kostaa Syyrialle, Hizbollahille ja Hamasille (Psalmin 83 profetian päätös), mutta kärsii itse huomattavaa tuhoa ja Jaakobin lihavuus köyhtyy, kuten VT ennustaa. Siksi sanotaan Hesekielin profetiassa, että Googin hyökätessä Israel asuu ilman muureja ja salpoja. Eihän nyt ole näin, vaan Israel on voimansa tunnossa. Vale-tuhatvuotisessa valtakunnassa Israel on riisuttu aseista ja Jerusalem on oleva kansainvälinen kaupunki, eräänl. maailmanuskonnon keskus (sekin matkii oikeaa tuhatvuotista valtakuntaa). Israel on altis heikentyneenä ottamaan Antikristuksen vastaan 3. maailmansodan jälkeen. Googin sota on sitten 4. maailmansota.

En nyt jatka enempää tästä (vaikka varastossa olisi muutakin), mutta toivottavasti pääsit perille loogisesta ajattelutavastani. Olisi mukavaa, jos tämä kirjeenvaihto voitaisiin julkaista sivuillasi. Se selventäisi monille asioita.

Siunausta,
Olli

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s